Mango, czyli jedna z najbardziej popularnych hiszpańskich marek odzieżowych, zrealizowała pierwszą kampanię modową, stworzoną w pełni przy użyciu generatorów grafiki AI. Czy to koniec ery tradycyjnych modelek?
Kampania promuje limitowaną edycję ubrań Sunset Dream z letniej kolekcji młodzieżowej. Jak wynika z informacji prasowej marki, projekt ten był wynikiem współpracy kilku działów: projektowego, artystycznego, stylizacyjnego oraz studia fotograficznego.
Jak przygotowano kampanię AI?
Proces przygotowania kampanii rozpoczął się od wykonania rzeczywistych zdjęć każdej sztuki odzieży z kolekcji. Następnie model generatywny AI użył tych fotografii, aby nauczyć się tworzyć realistyczne obrazy ubrań na modelach. Po osiągnięciu tego etapu, zespół artystyczny wyselekcjonował, edytował, retuszował i dopracował obrazy wygenerowane przez AI.
Tym samym Mango zrealizowało pierwszą w branży modową kampanię produktową z użyciem sztucznej inteligencji. Dodatkowo, marka zapowiada, że kampania ta jest początkiem planowanej na lata 2024-2026 transformacji technologicznej firmy.
Nieustanne dążenie do innowacji
Ta inicjatywa odzwierciedla nasze nieustanne dążenie do innowacji i utrzymywania się na czołowej pozycji w świecie mody – mówi Jordi Alex, dyrektor ds. technologii informatycznych w Mango.
Sztuczna inteligencja to rewolucyjna technologia, która oferuje ogromne możliwości. Powinna być rozwijana równolegle z tradycyjnymi metodami, aby poszerzyć kompetencje naszych pracowników i wzmocnić naszą kreatywność – dodaje.
Kampania Mango prezentuje się w pełni profesjonalnie, i może być początkiem poważnych zmian w modelingu XXI wieku. Czy kampania będzie początkiem końca angażu tradycyjnych modelek w spoty reklamowe? Czas pokaże.